#4 – Verhoog je CTR met doeltreffende titels en beschrijvingen.

Een goede positie in Google is geweldig, maar helaas niets waard als niemand naar jouw website klikt. Een snelle SEO Quick is onder andere je titels en beschrijvingen van jouw pagina’s op orde brengen. In de video van deze week laat ik zien hoe je snel de juiste beschrijvingen maakt. Daarnaast gebruik ik de juiste tools die jou vertellen welke pagina’s nog niet voldoen aan de richtlijnen van Google als het gaat om titels en beschrijvingen.

Titels en beschrijvingen zijn de stukjes tekst die weergegeven worden in Google. In de techniek noemen we ze Meta Titels en Meta Descriptions. Hoe krijg je de beste Meta Titels en Meta Desciptions?

Laten we eerst eens kijken wat deze beschrijvingen zijn. Hieronder zie je een voorbeeld van een titel en beschrijving voor deze pagina. Als je de titels en beschrijvingen niet invult voor jouw pagina dan kiest Google zelf een title en beschrijving. Dit zijn uiteraard niet de juiste titel en beschrijvingen.

Voorbeeld van een Meta Title en een Meta Description in Google

In het document Google SEO Startersgids laat ik zien welke richtlijnen Google hanteert voor een goede Meta Titel en Meta Beschrijving. Op basis van deze richtlijnen vullen we de titel en beschrijving in in een simulatie website zodat we kunnen zien of we niet te lange of te korte titels en beschrijvingen maken. Google Search Console helpt ons om dubbele, te lange of te korte titels en beschrijvingen op te sporen. Met behulp van een plugin in WordPress Yoast SEO kunnen we eenvoudig de titels en beschrijvingen toevoegen. Magento heeft zelf velden beschikbaar gesteld om deze Meta titels en Meta descriptions samen te stellen.

In het filmpje hieronder laat ik precies zien hoe de tools werken en hoe je de beste titles en beschrijvingen verwerkt in de website.

Leuk artikel? Laat een bericht achter of abonneer je op mijn Youtube kanaal :-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

7 − 6 =